לא כל מותג אופנה עכשווי הגיע מאירופה. דוגמא בולטת לכך – המותג נאוטיקה. בית האופנה המפורסם הוא אחד ממגוון מותגים רחב שמקורם ביבשת אמריקה. חברת נאוטיקה מציעה שלל דגמי ביגוד, בשמים וכלי בית ומושכת המון תשומת לב בשל העיצוב המרהיב והרעיון הייחודי העומד מאחורי כל מוצר ומוצר של נאוטיקה. בגדי נאוטיקה משלבים בין סגנון ספורטיבי קלאסי לנוחות מקסימאלית. תזהו את החברה בקלות בזכות הלוגו שלה, המופיע על כל אחד ממוצריה. מדובר בספינקר, המסמל הרפתקה, פעולה ודביקות במטרה. אלו הן שלוש מילות המפתח שעליהן מתבססת החברה ושאותן היא רוצה להביא לידי ביטוי במוצרים השונים שהיא מציעה.
כיצד זה התחיל
נאוטיקה החלה כחברת ביגוד אמריקאית שהוקמה ב-1983 על ידי המעצב האמריקאי דיוויד צ'ו. המותג מוכר ביגוד לגברים, נשים וילדים, אביזרי אופנה, כלי בית ובשמים. כיום החברה היא חלק מתאגיד הביגוד האמריקאי VF. מאז קום המותג, הוקמה נאוטיקה חנויות רבות ברחבי העולם והפכה למילה נרדפת לאופנה. נאוטיקה פופולארית גם בארץ – מעל 20 חנויות מותג ועוד המון נקודות מכירה ברחבי ישראל מציעות את שלל המוצרים של בית האופנה העולמי. נאוטיקה משתמשת בלוגו הספינקר (סוג מיוחד של סירת מפרש) כ"סמל של הרפתקה, פעולה וקלאסיקה" במטרה לשקף את אחד ההישגים הראשונים של האנושות: חקירת העולם בעזרת הים. משמעות השם נאוטיקה הוא "של הים" מלטינית. הבגדים של נאוטיקה מאופיינים בסגנון ספורטיבי המשלב אלמנטים קלאסיים בקו יוקרתי. עיצוב הבגדים לרוב משוחרר, זורם ואלגנטי. אחת התכונות אשר בזכותן הפכה נאוטיקה לאחד הפייבוריטס של הלקוחות זו התכליתיות שבמוצריה – אפשר ללבוש את הבגדים של נאוטיקה לאירוע, חופשה וכמובן גם ללכת איתם ביום יום.
סגנון מכריע של נאוטיקה
בגדי נאוטיקה מעוצבים בהשראת הים – זהו גורם מכריע בעיני לקוחות רבים. אלו שאוהבים הרגשה של חופש ושואפים לבטא את האופי שלהם באמצעות מראה חיצוני בוחרים בנאוטיקה בעקבות הצבעים הססגוניים בקו צעיר ורענן. מי שלחילופין נמשך לסגנון הקלאסי יותר, בוחר בנאוטיקה בזכות הקו הקלאסי הנקי אשר מלווה את המותג מאש הקמתו. מוצרי ההלבשה של נאוטיקה הפכו לנחשקים ומבוקשים בעקבות איכות התפירה הגבוהה והגזרות המחמיאות – מי שבוחר בבגדים של נאוטיקה יכול להיות בטוח שהפריט ילווה אותו למשך שנים רבות וודאי שימשוך מבטים מסוקרנים בזכות המראה המסוגנן.